Skontaktuj się z naszym ekspertem lub zadzwoń 22 880 45 45.
Żyjemy w świecie, w którym dane mają ogromne znaczenie, a potrzebne informacje muszą być dostępne w czasie rzeczywistym.
Narzędzia te odegrają również ogromną rolę w zarządzaniu danymi. Mogą wykonywać takie zadania, jak uruchamianie i optymalizowanie baz i hurtowni danych oraz wprowadzanie w nich uaktualnień i poprawek, przy czym zapewniają znakomitą dostępność, wydajność i bezpieczeństwo po znacznie niższych kosztach dzięki eliminacji błędów człowieka, które mogą się pojawiać, jeśli te same procesy wykonywane są ręcznie.
Dlatego należy dążyć do uzyskania wymiernych korzyści w oparciu o dane. Należy automatyzować narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które umożliwiają szybsze znalezienie wykorzystanych już informacji w celu podjęcia odpowiednich działań w tym kierunku.
Kolejnym obszarem, nad którym trzeba się zastanowić to bezpieczeństwo cybernetyczne przedsiębiorstwa. Walka z coraz szybciej rozpowszechniającymi zagrożeniami jest coraz trudniejsza, ponieważ nie jesteśmy w stanie zapanować nad tak dużą ilością aplikacji, urządzeń oraz coraz częściej zdarzających się naruszeń bezpieczeństwa danych. Należy szybko reagować na zdarzenia niebezpieczne. Przedsiębiorstwa, aby wyrównać siły w wojnie cybernetycznej będą potrzebować sztucznej inteligencji w celu automatyzacji oraz szybkiego i skutecznego wykrywania przypadków naruszeń bezpieczeństwa przy jednoczesnym wykrywaniu błędów systemów oraz luk w zabezpieczeniach. Najprościej rzecz ujmując z maszyną może skutecznie walczyć tylko inna maszyna.
Przedsiębiorstwa odczuwają coraz większą presję, aby szybciej wprowadzać na rynek nowe aplikacje i usługi. Chmura upraszcza wiele procesów, ale na niektórych obszarach wprowadza dodatkowy wymiar, co informatykom utrudnia optymalizację i zapobieganie katastrofalnym w skutkach awariom.
Sztuczna inteligencja może zautomatyzować wiele zadań związanych z monitorowaniem i kontrolą, które są niezbędne do zapewnienia efektywnej pracy systemu. Pomaga w wykrywaniu anomalii, które mogłyby umknąć człowiekowi, a tym samym pozwala na znacznie lepszą optymalizację wydajności systemu, dlatego należy ciągle doskonalić działania operacyjne.
Funkcje sztucznej inteligencji wbudowane w najważniejsze aplikacje biznesowe, takie jak systemy zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP), zasobami ludzkimi (HRM) i łańcuchem dostaw (SCM) lub systemy sprzedaży i marketingu, umożliwiają specjalistom ze wszystkich działów firmy podejmowanie decyzji w sposób prostszy i bardziej efektywny. Dlatego należy pamiętać, aby zwiększać wydajność przedsiębiorstwa usprawniać takie zadania, jak negocjacje z dostawcami, zwłaszcza np. pod koniec kwartału, gdy firmie zależy na optymalizacji przepływów środków pieniężnych i zrównoważeniu kosztów jak również np. używając sztucznej inteligencji do tworzenia lepiej spersonalizowanych kampanii promujących nowe oferty.
Nie ulega wątpliwości, że sztuczna inteligencja będzie odgrywać coraz większą rolę w środowisku informatycznym przedsiębiorstwa. Nie można się więc ograniczać do jej biernej obserwacji. Korzyści z tej technologii są oczywiste ― automatyzacja i przyspieszenie działań oraz zdolność do podejmowania trafniejszych decyzji. Jeśli kto inny podejmie lepszą decyzję i zrobi to szybciej niż my, zostaniemy w tyle. Nikt nie może pozwolić sobie na to, aby siedzieć i czekać.
Magdalena Liwak
Account Manager