Doradztwo IT
W naszej ofercie posiadamy szereg dodatkowych usług, pozwalających w pełni zaspokoić potrzeby klientów w zakresie systemów ERP/ WMS, jak również służymy pomocą w doradztwie IT, szkoleniach oraz finansowaniu projektów.
Wdrożenia
Wdrożenie rozwiązania jest procesem dostosowywania systemu informatycznego do firmy, której zarządzanie ma on wspomagać. Często bywa też tak, że wiele procesów biznesowych w firmie musi zostać zmodyfikowanych pod kątem nowego systemu. W efekcie, nie tylko dopasowuje się program do przedsiębiorstwa, ale i przedsiębiorstwo do programu.
Kluczowe czynniki sukcesu:
- Pracownicy firmy wdrażającej system (Klienta) powinni współpracować z konsultantami firmy wdrażającej i być przekonani o wadze zadania.
- Dobra współpraca i profesjonalizm obu stron to jednak za mało. Przy dużej liczbie parametrów charakteryzujących działalność firmy kluczowa staje się sprawdzona metodologia wdrożenia, czyli zbiór reguł, odpowiednio pogrupowanych i szczegółowo określających niezbędne czynności, które należy przeprowadzić podczas wdrożenia.
Metodyka wdrożeń
Przedstawiona poniżej metodologia wdrożenia jest bardzo istotnym elementem oferty naszej firmy. Stosowanie się do jej reguł gwarantuje powodzenie przedsięwzięcia.
Analiza
- Określenie i dokumentacja potrzeb klienta
- Stworzenie wstępnego planu projektu
- Instalacja pakietu
- Szkolenie kluczowych użytkowników
Ten etap wdrożenia jest najważniejszy: prawidłowe określenie potrzeb rzutuje na przyszły kształt całego projektu, jest punktem odniesienia podczas kolejnych kroków wdrożenia.
Organizacja projektu
- Określenie celu i zakresu projektu
- Wybór członków zespołów (przedstawicieli obu stron)
- Wspólne planowanie zasobów
- Doprecyzowanie planu działań
- Uzgodnienie procedur zarządzania projektem
- Rozpoczęcie realizacji projektu
Budowanie prototypu
- Dokumentacja procesów biznesowych w firmie
- Identyfikacja danych wejściowych i wyjściowych wraz z interfejsami
- Wstępna konfiguracja systemu
- Ocena prototypu
- Przygotowanie dokumentacji
- Szkolenia dla użytkowników
Wprowadzanie danych
- Określenie potrzeb konwersji danych z poprzednich systemów
- Wprowadzenie danych i kontrola poprawności tej operacji
- Przekazanie kontroli grupie sterującej klienta.
Testowanie
- Przetestowanie systemu w oparciu o dokumentację przedwdrożeniową i projekt
- Ustalenie końcowych uzgodnień i dokumentacja stanu systemu
- Ponowne przekazanie kontroli grupie sterującej klienta
Akceptacja
- Uruchamienie pakietu
- Test działania
- Audyt i kontrola jakości
- Ocena satysfakcji klienta
- Przejęcie projektu przez dział serwisu
Integracja systemów informatycznych w Twojej firmie
Zaawansowana gospodarka informacyjna powoduje, że większość firm korzysta obecnie z wielu, wyspecjalizowanych w obsłudze konkretnej dziedziny aplikacji typu CRM, ERP, WMS, platformy e–commerce. Każda z nich wspiera poszczególne obszary firmy tj. obsługę klientów, proces magazynowania, transport, obszar zarządzania produkcją czy też księgowość.
Efektem tego jest rosnące rozproszenie danych, co z kolei utrudnia ich efektywne przetwarzanie i analizowanie. Aby usprawnić pracę niezbędna jest integracja aplikacji z obecnie wykorzystywanymi w organizacji systemami i bazami danych.
Korzyści płynące z integracji systemów IT
- Widoczny efekt synergii aplikacji biznesowych
- Zwiększenie płynność komunikacji w firmie
- Wzrost wydajności pracowników
- Skuteczna redukcja kosztów operacyjnych
- Wyższa jakość i spójność danych
- Zwiększenie użyteczności danych
- Łatwiejszy dostęp do poszczególnych systemów
Integrujemy różnorodne systemy
Zapewniając stabilność rozwiązań i ich kompatybilność z Twoimi systemami.
- Systemy klasy ERP/WMS (m.in. Comarch ERP Optima i XL, Subiekt GT, Wapro, Symfonia, Dynamics, SAP, Anteeo WMS)
- E-commerce (m.in. Presta, Shoper, Idosell, Maqento, Woo commerce).
- Kurierskie (DPD, Fedex, UPS, Poczta Polska, GLS, Inpost, DHL, Apaczka).
Finansowanie
Służymy kompleksową pomocą przy pozyskaniu finansowania na wdrożenie zintegrowanego systemu ERP, WMS, TSL.
Współpracujemy ze sprawdzonymi instytucjami finansowymi działającymi na polskim rynku.
Zewnętrzne finansowanie inwestycji IT, to przede wszystkim:
- łatwiejszy dostęp do nowoczesnych technologii,
- szybszy rozwój przedsiębiorstwa, zwiększenie przewagi konkurencyjnej
- utrzymanie płynności finansowej;
- możliwość przeznaczenia środków finansowych na bieżącą działalność przedsiębiorstwa
Zewnętrzne finansowanie to:
- Szybkość – decyzja wydawana nawet w 30 minut
- Minimum formalności – do decyzji potrzebny wypełniony wniosek,2 dowody tożsamości i wpis do ewidencji działalności gospodarczej/KRS
- Finansowanie w 100% bez wkładu własnego klienta
- Stała rata – z uwagi na obliczenie raty na stałym oprocentowaniu przez cały okres leasingu, Klient płaci jedną i tą samą ratę
- Leasing już od 3000 pln netto – dla sprzętu IT od 1 500 tys. pln.
Audyt IT
Prace audytorskie w obszarze IT polegają na wyrywkowym badaniu czynników mających wpływ na korzystanie z systemu informatycznego w firmie.
Badanie jest przeprowadzane na poziomie szczegółowości ustalonym przez audytorów i możliwym do realizacji w ramach przyjętego budżetu.
Efektem pracy jest dokument powstały w oparciu o rozmowy z kierownictwem firmy oraz z użytkownikami systemu, obserwacje konsultantów i dostępną dokumentację wdrożeniową.
Informacje zawarte w dokumencie stanowią opinie audytora o funkcjonowaniu systemu opartymi na informacjach zgromadzonych w trakcie przeprowadzonego postępowania.
Cele audytu
- Diagnoza istniejących problemów w zakresie wykorzystywanego systemu i propozycje ich rozwiązań
- Sformułowanie wymagań wobec systemu informatycznego oraz planów dotyczących wykorzystania narzędzi informatycznych mających na celu optymalizację funkcjonowania przedsiębiorstwa
- Sformułowanie zaleceń w zakresie możliwych usprawnień i rozwoju funkcjonalności oprogramowania, a także zakresu jego wykorzystania.
- Przedstawienie harmonogramów działań oraz kalendarium spotkań wdrożeniowych
- Przedstawienie zaleceń w zakresie organizacji prac zespołów wykorzystujących system
- Opis możliwych rozszerzeń systemu, które mogą pomóc lepiej kontrolować zachodzące procesy, a także podnieść poziom satysfakcji użytkowników systemu.
Co ważne, prace przebiegają bez nacisków zewnętrznych oraz wewnętrznych ze strony firmy badanej na audytora, co daje możliwość przedstawienia obiektywnej opinii.
Asysta powdrożeniowa
- Po zakończeniu wdrożenia, w zależności od stopnia zaawansowania technicznego systemu, klient może zostać objęty tzw. opieką po wdrożeniową.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do konsultantów w ramach usług serwisowych.
- Wsparcie użytkowników zazwyczaj odbywa się zdalnie (telefonicznie lub poprzez system zgłoszeniowy obsługiwany w Microsoft Dynamics), co pozwala na szybką i skuteczną reakcję.
- Klienci mogą również dokupić pakiet SLA, gwarantujący realizację zapytania w ściśle określonym, krótkim czasie.
- Po zgłoszeniu asysty, klient jest na bieżąco informowany o statusie realizacji i zakończenia zlecenia.